O Centru Zakoni Aktualno Događanja Pronađi Korisne veze
HCPM

Povijest projekta

Analiza poljoprivrednih tržišta

Kako prodati?

Pokretanje i razvitak biznisa

Primjeri iz prakse

 

 

Izravna prodaja jagoda

Sažetak

Uvjeti razmjene na hrvatskom poljoprivredno-prehrambenom tržištu se mijenjaju ulaskom u WTO. Ponuda proizvoda, količinski i kakvonosno se povećava, a prodajna cijena pada. Novi tržišni uvjeti zahtijevaju od proizvođača povećanje konkurentnosti njihovih proizvoda. Zbog toga je cilj ovog rada prikazati seljačku tržnicu kao novi oblik marketinške strategije.

Na jednom od najprometnijih mjesta u Gradu Zagrebu je organizirana seljačka tržnica jagoda koja je trajala dva tjedna. Na pet štandova domaći proizvođači su prodavali jagode po istoj cijeni da bi se izbjegla cjenovna konkurencija. Radno vrijeme tržnice od 6h do 20h je bila dodatna konkurentska prednost u odnosu na gradske tržnice - glavni konkurentski prodajni kanal.

Rezultati istraživanja su pokazali da se na seljačkoj tržnici prodaje znatno više jagoda nego na gradskoj tržnici. Osim toga, na seljačkoj tržnici se postiže veća prodajna cijena i gotovo dvostruko veći prihod nego kod prodaje posrednicima.

Anketno ispitivanje je pokazalo da su potrošači zadovoljni seljačkom tržnicom. Domaći potrošači preferiraju domaće proizvode u odnosu na uvozne. Kvaliteta ponuđenih jagoda i povoljno mjesto kupnje dodatno povećavaju potrošačke preferencije prema domaćim jagodama.

Preuzmi cijeli članak (PDF - 185 kB)

 

 

 
HCPM - Hrvatski centar za poljoprivredni marketing