O Centru Zakoni Aktualno Događanja Pronađi Korisne veze
HCPM

Povijest projekta

Analiza poljoprivrednih tržišta

Kako prodati?

Pokretanje i razvitak biznisa

Primjeri iz prakse

 

 

Izvozni marketing hrvatske mlade govedine

Sažetak

Hrvatska je tradicionalni izvoznik živih goveda i goveđeg mesa. Rekordan izvoz je zabilježen 1988. godine od 35,7 tisuća tona živih goveda vrijednosti od gotovo 60 milijuna US $. Izvoz goveđeg mesa i prerađevina bio je nešto manji, oko 12,8 tisuća tona prosječno u razdoblju 1981/91. godine u vrijednosti od oko 40 milijuna US $. Najznačajnija izvozna destinacija bile su Italija s gotovo 90% količinskog i vrijednosnog izvoza, te Grčka. U ožujku 1993. godine EU zabranjuje uvoz živih goveda i goveđeg mesa iz RH zbog skandala sa zaraženom stokom. Usprkos ublažavanja ove zabrane hrvatski izvoz se nije više uspio oporaviti, tako da danas izvozimo manje od tisuću tona goveđeg mesa.

Usprkos promijenjenim uvjetima, kako na izvoznim tržištima, tako i u domaćem govedarstvu, držimo da je i pod novim uvjetima moguća ponovna izvozna ekspanzija hrvatske mlade govedine na naša tradicionalna tržišta.

U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja provedenog na talijanskom i grčkom tržištu. Prema ocjenama eksperata i rezultatima anketnog ispitivanja se pokazalo da je, uz odgovarajuću kvalitetu proizvoda, moguće obnoviti izvoz hrvatske mlade govedine na ciljna tržišta.
.

Preuzmi cijeli članak (PDF - 171 kB)

 

 

 
HCPM - Hrvatski centar za poljoprivredni marketing