O Centru Zakoni Aktualno Događanja Pronađi Korisne veze
HCPM

Povijest projekta

Analiza poljoprivrednih tržišta

Kako prodati?

Pokretanje i razvitak biznisa

Primjeri iz prakse

 

 

Zadružni dug

ŠTO JE TO?

Nemoguće je komunicirati s razumijevanjem sa članovima ili donositi pametne odluke u zadruzi bez razumijevanja biti zadružnog financiranja. To je financijski meneđment u kojem su primijenjena zadružna načela: korisnik – vlasnik i korisnik – probitak. Ova načela omogućuju korištenje sredstava kredita koja nisu dostupna ostalim poslovanjima.

Zadruge trebaju fondove kao i ostale djelatnosti. Fondovi su potrebni za nabavu zemlje, zgrada, opreme, robnih fondova i ostale imovine, kao i za plaćanje troškova i zadovoljenja nepredviđenih financijskih situacija. Izvori fondova su šaroliki kao u svakom poslu. Neke metode podizanja kapitala su dostupne samo zadrugama.

Zadruge posuđuju novac kao i druge djelatnosti, i iznosi ovise o tome koliko kapitala članovi početno ulažu, pritjecanju gotovine, kvaliteti meneđmenta i stupnju rizika u poduhvatu.

Dugoročni krediti su uobičajen način dobivanja dijela novaca za financiranje zemlje, zgrada, opreme. Period i vrijednost posudbe ovisi o brojnim faktorima, ali je obično vezana sa vještinom izloženog plana.

Kratkoročni krediti se normalno koriste kao prometna glavnica za stavke kao naknade, korisni programi, najamnine, sirovi proizvodi, zakupnine i ostale srodne stavke. ( uputite se u lekciju Radni kapital potreban zadrugama ).

KAKO SE OSTVARUJE?

Korištenjem poslovnog plana i dugoročnih ciljeva upravitelji će moći razumjeti i procijeniti iznos duga potrebnog za postizanje cilja zadruge. Razumijevanje bilance i operacijskih izvještaja će pomoći upraviteljima napraviti potrebne odluke financijske politike za dugoročni i kratkoročni dug koji će održati zadrugu. Korištenjem ovih informacija upravitelji si mogu pomoći pri objašnjavanju članstvu sposobnosti podnošenja i plaćanja stanovite količine duga.

TERMINI

  1. bilanca
  2. kratkoročna dugovanja
  3. dugoročna dugovanja
  4. operacijska izviješća
  5. oportunitetni trošak
  6. analiza granice rentabilnosti

 

<< Prethodni članak :: Sljedeći članak >>

 

 
HCPM - Hrvatski centar za poljoprivredni marketing