O Centru Zakoni Aktualno Događanja Pronađi Korisne veze
HCPM

Povijest projekta

Analiza poljoprivrednih tržišta

Kako prodati?

Pokretanje i razvitak biznisa

Primjeri iz prakse

 

 

Miroslav Božić

Poslovni plan

Ključni element poslovnog uspjeha je poslovni plan, tj. pisanje izjave i obrazloženje svrhe poslovanja poduzeća, te objašnjenje, korak po korak, kako će ono postići svoje ciljeve. Poslovni plan je shematski prikaz ili pisani dokument, koji obuhvaća sve aktivnosti poduzeća uključujući i primjenu i kontrolu tih aktivnosti. On treba objasniti svrhu kompanije, ocijeniti njenu konkurenciju, procijeniti prihode i troškove i ukazati na strategiju za održivo poslovanje. Poslovni plan treba biti referentan vodič, a ne okvir kojeg se firma mora strogo držati što bi onemogućilo fleksibilnost firme i donošenje odluka.

Zašto ga pišemo?

Poslovni plan Vam je potreban da bi sagledali sve faze poslovanja kao i nedostatke samog poslovanja, tj. da provjerite isplativost vašeg biznisa. Poslovni plan omogućava da sagledate sve mogućnosti koje vam se pružaju, da otkrijete eventualne rizike te da ih minimalizirate ili otklonite prije nego se oni stvarno pojave. Pomoću njega možete jednostavno provjerite odstupanja urađenog od planiranog te izvršiti eventualne korekcije. Kvalitetno napisani poslovni plan vam omogućava da nađete neophodna financijska sredstva za financiranje vašeg projekta.

Poslovni plan služi za:

  • Provjeru poslovne ideje/mogućnosti
  • Suglasnosti o poduhvatu
  • Pripremu dokumentacije za investitore i poduzeće
  • Vodič za daljnje poslovanje
  • Trening


Kome je potreban?

Poslovni plan potreban je i novoosnovanim i postojećim poduzećima. Za novoosnovane firme, poslovni plan omogućuje put za izvršenje osnivačeve vizije. Za postojeća poduzeća, to je odličan način da održi svoju privrženost postojećim ciljevima i ocjeni njihovu vrijednost.

 

 

 

 

 

 
HCPM - Hrvatski centar za poljoprivredni marketing