O Centru Zakoni Aktualno Događanja Pronađi Korisne veze
HCPM

Povijest projekta

Analiza poljoprivrednih tržišta

Kako prodati?

Pokretanje i razvitak biznisa

Primjeri iz prakse

 

 

Marketinški plan

Marketing je proces planiranja i provođenja koncepta ideja, proizvoda i usluga, distribucije, cijena i promidžbe kako bi se zadovoljile potrebe kupaca. To je proces koji kombinira kapacitete poduzeća s potrebama kupaca.

Marketinški plan je instrument planiranja i organiziranja poduzetničkih resursa i kapaciteta kako bi se postigli marketinški ciljevi. Mora identificirati najizglednije poslovne prilike, te specificirati kako postići i zadržati poziciju na ciljanom tržištu.

Svaki poduzetnik, veliki ili mali, s ciljem uspješnijeg poslovanja trebao bi imati poslovni plan, a ključni dio poslovnog plana je marketinškog plan. Financijske projekcije u poslovnom planu bazirane su na pretpostavkama iz marketinškog planua. Dakle, u njemu moramo precizirati kada i koje troškove ćemo imati, koja razina prodaje će se postići te kako i gdje će se raditi promocija. Zbog njegove važnosti on se vrlo često radi kao odvojen dokument. Marketinški plan obično varira između 15 i 40 stranica.

U marketinškom planu planira se tko će činiti što, kada, gdje, kako i koliko, a sve u cilju pristupanja ciljanom tržištu i ostvarivanju zadanih marketinških ciljeva.

Kako bi ostvarili marketinške i prodajne aktivnosti zacrtane u planiranoj godini ili razdoblju u marketinškom planu nastojimo odgovoriti na sljedeća pitanja;

  • Tko su naši ciljan kupci?
  • Koje izvore posebnosti ili pozicioniranja na tržištu imamo?
  • Gdje ćemo implementirati naše marketinške planove?
  • Kada će se sprovesti marketinški plan?
  • Koliko prodaje, potrošnje i profita ćemo ostvariti?

Elaboracija dobrog marketinškog plana ključan je korak za vrijeme stvaranja i razvoja novog poslovnog pothvata. Ovaj korak je posebno važan za poduzetnike početnike, jer je instrument koji poduzetniku omogućuje pristup ključnim informacijama.

Preuzmi dokument (PDF - 77 kB)
Dodano na portal - 22.5.2008

 

 

 

 

 
HCPM - Hrvatski centar za poljoprivredni marketing