O Centru Zakoni Aktualno Događanja Pronađi Korisne veze
HCPM

Povijest projekta

Analiza poljoprivrednih tržišta

Kako prodati?

Pokretanje i razvitak biznisa

Primjeri iz prakse

 

 

Miroslav Božić

SEGMENTACIJA TRŽIŠTA

Segmentacija tržišta je podjela tržišta (potrošača) u skupine, pri čemu su potrošači unutar skupina međusobno što sličniji, a razlike među skupinama što je moguće veće.

Segmentacija tržišta se radi zbog razumijevanja tržišta kao i odabira segmenta tržišta kojem želimo prodavati naše proizvode, tj. skupini osoba ili poduzeća prema kojima se kreira marketinški splet (proizvod, cijena, distribucija i promocija). Ovisno da li nas pri segmentaciji tržišta zanima tržište krajnje ili poslovne potrošnje primjenjujemo različite varijable.

Najčešće varijable za segmentaciju tržišta krajnje potrošnje možemo podijeliti u četiri velike skupine:

  1. Geografske: regije. županije, gradovi,veličina populacije, gustoća naseljenosti, klima
  2. Demografske: spol, dob, veličina obitelji, obrazovanje, zanimanje, rasa, narodnost
  3. Psihografske: društveni sloj, način života, osobna obilježja
  4. Ponašanje potrošača: okolnosti potrošnje, tražene koristi, status potrošača, privrženost, faza spremnosti, stav prema proizvodu

Najčešće varijable za segmentaciju tržišta poslovne potrošnje možemo podijeliti takođeri u četiri skupine:

  1. Zemljopisna lokacija
  2. Vrsta organizacije
  3. Veličina kupca
  4. Primjena proizvoda

Dobro razvijena strategija segmentacije poboljšavaju marketing i prodaju tako da:

  • Omogućuje razvoj posebnih proizvoda za kupce koji ih visoko pozicioniraju
  • Pomaže u pronalaženju novih kupaca
  • Pomaže u usklađivanju proizvođačkih kapaciteta i potrošačkih potreba
  • Omogućuje uspješan razvoj novih proizvoda


 

Preuzmi dokument (PDF - 61 kB)
Dodano na portal - 9.6.2008

 

 

 

 
HCPM - Hrvatski centar za poljoprivredni marketing
Održavanje: Inter-biz, Usluge u informatici