O Centru Zakoni Aktualno Događanja Pronađi Korisne veze
HCPM

Povijest projekta

Analiza poljoprivrednih tržišta

Kako prodati?

Pokretanje i razvitak biznisa

Primjeri iz prakse

 

 

Ime gospodarstva

Ukoliko započinjete novi biznis trebat ćete izabrati ime za njega. Međutim, proizvođači taj korak često shvaćaju kao igru. Naime, poslovno ime ujedinjuje sav trud koji ste uložili ili ćete uložiti u taj projekt. Stoga pažljivo izaberite ime koje će vas identificirati s vašim proizvodima i uslugama koje nudite.

Pri odabiru imena imate mnogo slobodnog prostora, bilo osobnog ili profesionalnog, ali nemojte zaboraviti na sljedeće smjernice kakvo ime treba biti:

Jednostavno i lako zapamtljivo

Kreativno i karakteristično ime će se lakše urezati u pamćenje potrošača nego neko svakodnevno, uobičajeno ime. Upamtite da se vašim imenom želite istaknuti od konkurencije.

Privlačno i lako uporabljivo

Izaberite ime koje je lako izgovorljivo, a istovremeno ugodno za uho. Težite izabrati privlačno ime koje će ljudi rado ponavljati. Pobrinite se da slike i asocijacije proizašle iz vašeg imena odgovaraju vašim ciljnim potrošačima. Ime treba prenijeti ideju ili imidž o vašem poslovanju, što može biti posebno važno kod početka poslovanja.

Neograničavajuće pri širenju proizvodnje

Nemojte izabrati ime koje neće predstavljati proizvode koje namjeravate proizvoditi u budućnosti. Primjerice, započnete s proizvodnjom i prodajom rajčica i nazovete svoje gospodarstvo Vikon Rajčica. Međutim, takav naziv može biti neprikladan ako se namjeravati baviti i proizvodnjom ostalog povrća. Stoga sukladno vašim poslovnim planovima odaberite ime koje neće isključivati druge proizvode koje namjeravate proizvoditi.

Prije nego što donesete konačnu odluku o imenu gospodarstva, potražite od drugih povratnu informaciju o potencijalnom imenu. Na primjer potencijalnih potrošača, dobavljača, distributera ili drugih ljudi iz vaše okoline. Možda će vam oni reći neke nedostatke o vašem potencijalnom imenu ili vam možda sugerirati neka poboljšanja koja dosad niste uzeli u obzir. Možete im ponuditi širi izbor imena, tj. više potencijalnih imena te ih pitati sljedeća pitanja: Kako im zvuče ta imena? Koje im se najviše sviđa? Sat vremena nakon čitanja upitati ih koja su imena zapamtili? Pitati na što ih ime asocira ili podsjeća?


 

 

 

 
HCPM - Hrvatski centar za poljoprivredni marketing