O Centru Zakoni Aktualno Događanja Pronađi Korisne veze
HCPM

Povijest projekta

Analiza poljoprivrednih tržišta

Kako prodati?

Pokretanje i razvitak biznisa

Primjeri iz prakse

 

 

Miroslav Božić

Marketing i marketinški plan u agroturizmu

Marketing je proces prepoznavanja želja potrošača, na temelju kojih zatim proizvodimo i prodajemo proizvod ili uslugu kojima nastojimo zadovoljiti te želje naših potrošača, tj. klijenata. Marketing podrazumijeva identifikaciju vaših klijenata, jasan opis proizvoda i usluga koje nudite, određivanje prodajnih cijena i distributivnih putova te promociju vašeg agroturističkog gospodarstva.

Stvaranje marketinškog plana

Jedan od najvažnijih aspekata u vođenju vašeg biznisa je izrada marketinškog plana. On uključuje sljedeća saznanja:

Koji su vaši klijenti?

Identificirajte klijente koje dolaze u vaše područje radi sličnih aktivnosti. Takve informacije možete pronaći u udruženjima agroturista, regionalnim turističkim uredima ili u lokalnim gospodarskim komorama, udruženjima te ostalim institucijama povezanim s agroturizmom. Budite vrlo precizni prilikom određivanju ciljane grupe klijenata koje mislite privući na vaše gospodarstvo.

Upoznajte tržište u kojem ste poslovno aktivni

Koji tipovi agroturizma su već popularni ili postaju popularni (gastronomski, sportski i sl)? Obratite pažnju gdje je prisutan industrijski rast i razvoj i koje usluge i dobra klijenti traže. Koji trendovi su aktualni na agroturističkom tržištu te kakove promjene možete očekivati u doglednoj budućnosti.

Vaša niša

Što čini vaše agroturističko poslovanje posebnim, jedinstvenim? Što bi vas izdvojilo od konkurencije? Na primjer: gospodarstvo koje ima dugu tradiciju s posebno naslijeđenim osobitostima, jedinstvenu lokaciju s atraktivnim prirodnim ljepotama, posebna svojstva vaših proizvoda ili usluga, kao što su npr. ekološka proizvodnja, autohtonost proizvoda, uzgoj egzotičnih životinja, ili neke druge jedinstvene aktivnosti koju možete ponuditi vašim klijentima (sadržaji za djecu, npr).

Budžet

Pravilo za počinjanje agroturističkog biznisa glasi da se 10 do 30 % od bruto prihoda investira u marketing. U vašem planu, jasno odredite marketinške ciljeve, npr. planirani broj gostiju, razinu prihoda i rashoda, itd. Tijekom vremena procijenite koliko ste uspješni u ostvarivanju postavljenih ciljeva. Potrudite se da vaš plan bude fleksibilan, tako da se možete prilagoditi promjenama na tržištu ili rezultatima koji ne odgovaraju vašim očekivanjima.

Marketinški splet (4-P)

Vrlo je važno da prilikom planiranja, građenja i širenja vašeg agroturističkog biznisa obratite pozornost na temeljne marketinške elemente vezane uz:

PROIZVOD (eng. product)

Postoji li tržište za proizvode/usluge koje nudite/prodajete? Postoji li način da prilagodite/promijenite svoje proizvode/usluge kako biste u većoj mjeri zadovoljili želje klijenata? Obratite pozornost da je u agroturizmu vrlo bitno kvalitetno osoblje.

LOKACIJA (eng. place)

Mogu li vas vaši klijenti jednostavno pronaći? Je li jasno i pregledno označen put do vašeg gospodarstva? Hoće li potencijalni gosti u prolazu primijetiti vaše agroturističko gospodarstvo? Postoje li neke pogodnosti i posebnosti koje vaša lokacija posjeduje kao što su npr. impresivne prirodne ljepote?

CIJENA (eng. price)

Balansirajte cijene svojih proizvoda i usluga između potrebe da privučete goste i da maximizirate prodaju, i potrebe da s ostvarenom prodajom ostvarite profit.

PROMOCIJA (eng. promotion)

Jedna od značajki agroturizma i sličnih biznisa je da se promidžba već tradicionalno odvija preko gostiju; komunikacijom "od usta do usta". Međutim, različiti oblici reklame putem raznih medija također su efikasni i nadasve poželjni. Članstvo u agroturističkim organizacijama i gospodarskim udruženjima, kao što su lokalna/regionalna udruženja, također mogu pridonijeti oglašavanju vašeg gospodarstva i informirati potencijalne goste o specijaliziranim proizvodima i uslugama koje nudite. Internet, zahvaljujući svojoj popularnosti, također može biti dobar i koristan kanal oglašavanja koji vam može pomoći da ostvarite bolju poziciju na tržištu. Budući da agroturizam obično ovisi o ponovnom vraćanju gostiju, izrada i održavanje mailing liste može biti vrlo korisna aktivnost kojim možete vaše cijenjene klijente upoznati s novitetima u vašoj ponudi, raznim akcijama itd. Za promociju vašeg gospodarstva prikladni su sljedeći kanali: novine, brošure, radio, plakati, Internet, poslovna pisma i izravni kontakt e-poštom.

IMIDŽ I PARTNERSTVO U ZAJEDNICI

Stvaranje pozitivnog javnog imidža može biti važno u privlačenju novih gostiju i stvaranju mogućnosti da se dobije potpora od zajednice, bilo profesionalne, lokalne, regionalne itd. Nadalje, pri privlačenju gostiju, zajednica vam može pomoći oko potencijalnog poslovnog partnerstva, promocije i oglašavanja. Također vam drugi članovi zajednice mogu ponuditi proizvode i usluge potrebne u vašem poslovanju.

Preuzmi cijeli članak (PDF - 92kB)


 

 

 

 
HCPM - Hrvatski centar za poljoprivredni marketing